America

Vacanta in SUA – tot ce trebuie sa stii

Vacanta in SUA de anul acesta a insemnat si prima noastra calatorie in America ever. Am planificat totul cu multa migala cu ceva timp inainte, de la obtinerea vizei de turist, pana la traseu si obiectivele pe care sa le vizitam in fiecare oras, culminand cu nunta noastra din Vegas. Da, nunta pe bune, recunoscuta in Romania, despre care am povestit in articolul dedicat Las Vegas – Nunta Pe Bune Si Vacanta In Sin City.

Traseu vacanta in SUA: LA – Las Vegas – New York – Miami – Orlando Florida

Perioada calatoriei: 16 zile (septembrie-octombrie 2023)

Viza America

Ca s-o luam cu inceputul, povestea calatoriei are ca prim pas obtinerea pasaportului si a vizei. Noi aveam pasaport de anii trecuti asa ca am aplicat direct pentru viza de turist B, platind o taxa de viza de 160$ de persoana la casieria Bancii Transilvania (la momentul octombrie 2023 taxa este de 185$). Daca esti client BT poti plati si online taxa, vezi toate instructiunile aici. Tine bine de chitanta, ca tot procesul se bazeaza pe numarul acesteia, asa ca daca ai pierdut-o o iei de la capat.

Urmatorul pas e sa completezi formularul DS 160 cum te pricepi tu mai bine si mai sincer. E lung si pe alocuri ambiguu, dar vestea proasta e ca nu te indruma nimeni de la ambasada SUA cum sa il completezi. Toti iti vor spune sa raspunzi cum te duce capul si daca e ceva ce le da cu virgula te intreaba ei la interviu:) O sa scrii acolo si de mama si de tata, ce tari ai vizitat in ultimii X ani, ce user ai la Facebook si la Insta si tot asa pana epuizezi orice subiect, rabdare si chef. Ca idee, citeste si FAQ de pe site-ul lor, te ajuta sa iti faci o idee mai clara despre proces, mai ales daca vrei sa folosesti varianta unei singure aplicatii pentru toata familia. Noi nu am utilizat optiunea asta, dar ea exista si e bine sa o iei in calcul daca te avantajeaza.

Fa si o poza frumoasa de tip buletin / pasaport (noi am facut singuri cu telefonul) pe care sa o uploadezi in aplicatia de viza online in formularul DS 160 si pe care sa o printezi apoi pentru interviu.

Dupa ce ai terminat cu formularul DS 160 salveaza pagina de confirmare pentru ca vei avea nevoie de ea atat la programarea interviului cat si in ziua interviului (si evident ai nevoie si de numarul chitantei de la BT). Urmeaza sa te programezi pe site-ul Ambasadei SUA la Bucuresti pentru interviu. Aici e o mare loterie cand prinzi loc, dar partea buna e ca iti poti incerca norocul des si cu sperante bune de succes. Spre ex, noi nu am stiut treaba asta si am luat de buna prima data disponibila care ne-a aparut in calendarul lor, adica la vreo 4 luni de la momentul completatii formularului pe site. Altii, mai perseverenti ca noi, au incercat mai des disponibilitatea pe site desi primisera programare initial tot peste 9 vieti si la un moment dat le-au suras astrele si au prins loc mai devreme.

Ce trebuie sa stii in ziua interviului? Toata lumea primeste aceeasi ora, adica 7:30 dimineata. Ei iti spun clar in instructiuni sa nu vii mai devreme, dar din experienta mea si a altora e bine sa vii pe la 6 juma’ sa te pui la coada care se formeaza pe refugiul din fata ambasadei daca vrei sa scapi rapid. Daca vrei sa vii la 7:20 sa fii pregatit sa mai ai 90 persoane in fata ta, iar daca apari motz la 7:30 o sa fii norocosul numar 100. Totusi, odata ce pornesc interviurile lucrurile merg rapid, asa ca pana pe la 11-12 toata lumea a terminat cu interviul.

Interviu viza SUA

Un disclaimer redundant dar necesar totodata. Fiecare experienta de interviu poate fi diferita, asa ca in mod evident ceea ce descriu este doar experienta noastra personala si nu o practica generalizata. 

Pentru noi a fost super simplu. Odata ajunsi acolo am trecut printr-un control de securitate ca la aeroport (nu lua bagaje cu tine ca o sa le lasi la intrare oricum, inclusiv telefonul). Apoi am trecut pe la 2 birouri unde am prezentat pasaportul, pagina de confirmare printata a formularului DS 160, chitanta BT si pozele de tip buletin / pasaport printate, aceleasi pe care le incarcasem in prealabil si in formularul completat online. Nu mai stiu cate poze au fost necesare,  cred ca una sau doua.

A urmat in sfarsit coada pentru interviul propriu-zis (totul se intampla in functie de ordinea in care ai ajuns dimineata la ambasada, evident). Cele mai multe ghisee sunt cu persoane care vorbesc in limba romana cu tine la interviu, acolo fiind si cel mai mare buluc de oameni… Noi insa am ales sa mergem la interviu in engleza unde nu se inghesuia nimeni, am asteptat maxim 5 minute la coada si s-a terminat si super rapid. O doamna super draguta care ne-a adresat intrebari de bun simt precum motivul calatoriei in SUA, unde lucram in Romania, in ce consta jobul si cam atat. A mai mentionat si ca vede in aplicatia noastra ca am calatorit mult (in formular completezi toate tarile in care ai fost in ultimii 5 ani) si asta a fost. Ne-a spus ca raspunsul este favorabil si am plecat fericiti.

Cum intri in posesia pasaportului cu viza SUA?

Depinde cum ai optat in momentul in care te-ai programat la interviu. Poti sa il ridici personal in cateva zile lucratoare dupa interviu de la FedEx HeadOffice Bucuresti (gratuit) sau poti solicita sa iti fie expediat la adresa de corespondenta (contra cost, aprox 20$). Noi l-am ridicat personal de la FedEx in 3 zile lucratoare de la data interviului.

Cost TOTAL obtinere viza 2 persoane: 320$ (octombrie 2022)

Interviul de intrare in SUA (LA)

Pentru ca sa leaga de subiectul anterior, iti povestesc in continuare si cum a fost dupa aterizare la intrarea in SUA, aeroportul nostru fiind LAX – Los Angeles. Ne pregatisem cu documente justificative pentru ce ne tine legati de Romania (dupa cum e arhicunoscut, pe ei ii intereseaza sa nu ramai pe acolo, daca obiectivul tau e doar vacanta in SUA nu ar trebui sa ai probleme), dar nu am avut nevoie de mai nimic din toate pe care le aveam cu noi.

Am prezentat pasapoartele, ne-a intrebat ofiterul de la Imigrari ce vrem sa facem in SUA, pe unde vom fi cazati (a ajutat putin la viteza discutiei si faptul ca aveam toate confirmarile de cazare printate, atat Booking cat si Airbnb pentru ca le-a rasfoit sa isi faca o idee), cand plecam din America (aveam si biletele de avion printate pentru intoarcerea in Romania), iar cand a auzit de Vegas ne-a intrebat daca ne place gamblingul. I-am zis ca nu asta ne trage spre Vegas ci dorinta de a ne casatori acolo si cam asta a fost:) Am auzit in sfarsit oficialul “Welcome to America!” asa ca am dat start oficial vacantei in SUA.

Coada pentru interviu dupa debarcare a fost de aprox 40-50 minute, dar impresia generala este ca se misca destul de bine, sunt organizati si au multe ghisee deschise astfel incat tot procesul sa fie mai eficient. Si inca ceva. Auzisem de pe la alti prieteni ca in avion iti dau niste formulare sa le completezi pentru imigrari, insa la noi nu a fost asa. Nu stiu daca depinde de statul in care aterizezi sau de compania aeriana, insa nu am avut nevoie de nimic de genul asta nici in avion, nici dupa aterizare.

Bilete de avion America

Biletele de avion pentru SUA au fost al doilea pas in organizarea calatoriei, imediat dupa obtinerea vizei. Le-am luat la finalul lui februarie pentru perioada septembrie-octombrie 2023 la un pret SUPER BUN. Cum am reusit asta? Nu, nu a fost vreo promotie sau vreo super oferta, ci am folosit optiunea Multi City.

Nu stiu daca ai observat, dar cand faci simulari pe Skyscanner sau direct pe site-ul companiilor aeriene si alegi varianta multicity preturile sunt in general mult mai mici decat pentru aceleasi zboruri luate separat. Traseul nostru a fost cel de mai jos, achizitionat direct pe site-ul Delta.

  • Bucuresti – Los Angeles (via Paris) – operat de Air France
  • Los Angeles – New York JFK
  • New York JFK – Miami 
  • Miami – Bucuresti (via Paris) – operat de Air France

Cost TOTAL bilete de avion? 2100$ pentru 2 persoane, cu cate un bagaj de cala inclus de fiecate (max 23 kg), un bagaj de mana mare (carry on) de fiecare si un accesoriu (o gentuta normala) de fiecare. Da, bagajele au fost incluse pentru toate zborurile mentionate.

PS: Atunci cand am incercat sa luam biletele online pe site-ul Delta primeam constant o eroare la pasul aferent platii cu cardul. Motiv vag, aparent nicio eroare specifica pentru esecul tranzatiei inregistrat la banca, asa ca am sunat direct la Delta si m-au ajutat online cu rezervarea si cu plata (furnizandu-le datele cardului prin telefon, da, cum se procedeaza peste ocean…). Zic asta pentru ca nu parea a fi o eroare punctuala pentru mine, ci pentru ca la zboruri multicity se intampla cel mai probabil o extorsiune exprimata prin eroarea asta. Asa ca iti recomand sa fii perseverent daca ti se intampla si sa nu renunti. Aceleasi zboruri pe care le-am avut noi luate unul cate unul ridicau costul la….8000 eur. Eu zic ca merita efortul de a-i contacta.

Cum au fost calatoriile cu Delta si Air France? Poate pentru unii conteaza, asa ca o sa zic cateva cuvinte si despre asta.

  • Din punct de vedere zbor in sine totul ok pe toate rutele, lin, fain si punctual (exceptie Paris-Bucuresti la intoarcere unde am avut un delay din cauza vremii si am decolat mai tarziu fata de ora prevazuta).
  • Transferul intre zboruri la Paris. Totul a fost foarte bine semnalizat pentru a te transfera de la un terminal la altul. In total am facut fix 30 minute de la aterizarea cursei de la Bucuresti pana cand am ajuns la poarta de imbarcare pentru LA (vreo 25 minute de mers pe jos + un tren in cadrul aeroportului care leaga terminalele K-L-M) cu care am mers maxim 5 minute. Daca totul decurge conform planului si avioanele nu au intarzieri semnificative, 2 ore (cum am avut noi escala) sunt  super safe sa ajungi de la o poarta la alta. La intoarcere am avut escala de 4 ore, insa acolo a fost si mai usor transferul, cred ca in 20 minute cel mult eram la poarta vizata.
  • Din punct de vedere mancare – pe Air France destul de nasol si putin (2 mese slabute calitativ pentru 11 ore de zbor la distanta maaaare una de alta, iar pe Delta am primit….NIMIC (de fapt un pachetel de 2 biscuiti pe ruta New York – Miami).
  • Checkin – simplu peste tot, dar mai ales la Delta. Daca ai aplicatia lor totul e perfect, faci checkin-ul in 2 clicuri pe zborurile interne din SUA, iar predarea bagajului pentru cala o faci in 3 minute in regim self service la automatele din aeroport. Bonus, cu 3 ore inainte de zbor primesti un email si un SMS cu detalii despre terminal si despre poarta de imbarcare unde trebuie sa te prezinti si in app vezi in realtime stadiul imbarcarii pe zone.
  • Customer Experience – nu as fi vorbit nimic despre acest subiect dar merita mentionat faptul ca la zborul LA-NY am avut parte de o surpriza draguta. Mai exact, in timp ce asteptam la poarta de imbarcare o angajata Delta responsabila de CX a venit cu un carucior plin cu bunatati si ne-a invitat sa servim cu totii gratuit prajituri, produse de patiserie, ciocolati ambalate etc). Nu stiu cat de des fac astfel de gesturi dar pentru noi a fost un moment dragut si inedit, care a meritat sa fie povestit aici.

Rent a car in SUA – LA si Miami

In SUA daca nu ai masina esti mort. Nu in New York, ca orasul asta are alt specific, dar in rest pe unde am fost noi se aplica acest lucru in mod cert. Noi ne-am inchiriat masina in LA (pe care am folosit-o si ca sa mergem in Las Vegas) prin compania de rent a car Alamo (cu vreo 6 luni inainte de calatorie) si in Miami prin Turo (pe care am folosit-o si pentru a merge in Orlando) cu vreo 2 luni inainte de calatorie). Cateva detalii utile despre fiecare in parte mai jos, ca sa stii la ce sa te astepti cand inchiriezi masina pentru vacanta in America.

Rent a car LA –  Alamo

  • Am avut o KIA Forte GT, insa am putut sa ne alegem orice masina disponibila din parcarea lor care se incadra in aceasta clasa
  • Desi in procesul de rent a car online poti opta pentru skip the line si preluare masina in regim self service, acest lucru nu se aplica si pentru Romania (trebuie sa te duci la ghiseu sa prezinti actele personal si sa vorbesti cu un angajat Alamo). A durat destul de mult toata treaba, cam 40 minute.
  • Ca sa nu fie nevoie sa lasi garantie, prezinta biletul de avion de iesire din SUA atunci cand preiei masina. Nu te baza sa te intrebe angajatuL Alamo de el, nu prea fac asta proactiv si risti sa iti opreasca garantie degeaba. 
  • Taxele de drum / poduri / autostrazi se retrag automat de pe cardul cu care ai achitat masina la 2-3 saptamani dupa ce o predai.
  • Locul de preluare si predare a fost aeroportul LAX
  • De la fiecare terminal din aeroport poti lua autobuzul shuttle care te duce gratuit la parcarea Alamo. Urmareste semnele mov de la iesirile din terminal pentru a identifica statia. Similar, dupa ce predai masina iei shuttle-ul lor care te lasa la terminalul de care ai nevoie. Din ce am vazut circula des (nu am asteptat mai mult de 10 minute nici la dus nici la intors).
  • Cost total pentru inchirierea masinii timp de 6 zile in LA: 611$ + taxe de drum (acestea difera evident in functie de traseul tau). Suma am platit-o integral la preluarea masinii (exceptie taxele de drum care se percep ulterior), fara sa achitam niciun avans la momentul rezervarii.

Rent a car Miami – Turo

  • Mic disclaimer daca nu esti familiarizat cu Turo. Este o platforma prin care poti inchiria masinile unor persoane fizice similar cum ai inchiria de la agentiile rent a car. Diferenta consta in faptul ca preturile sunt mai mici si ca preluarea si predarea masinii se face mai rapid. Daca ai un incident insa nu mai beneficiezi de replacementul masinii sau mai stiu eu ce beneficiu acordat de rent a car-uri clasice.
  • Ai 3 variante de contract la inchirierea masinii (in functie de asigurarea pentru care optezi).
  • Am avut o Toyota Corolla super ok (cu care am fost si in Orlando)
  • Comunicarea cu soferul a fost prompta si facila, prin aplicatia Turo. 
  • Loc de preluare si predare – aeroportul din Miami (de regula 99% din masinile preluate de la aeroport pe Turo costa mai mult, existand o taxa de aproape 80$ in plus fata de situatia in care ai prelua masina de undeva din oras).
  • Taxele de drum / poduri / autostrazi se platesc dupa ce predai masina. Noua ni le-a comunicat proprietarul masinii in momentul in care i-am returnat masina la aeroport si i le-am platit pe loc, cash. Varianta preferata este insa sa le platesti prin app.
  • Cost total pentru inchiriere masina in Miami 5 zile: 361$ + taxe de drum (acestea difera evident in functie de traseul tau). 

Cost TOTAL inchiriere masina LA + Miami: 972$ (la care se adauga taxele noastre de drum). In NY nu am inchiriat masina, a fost perfect cu transportul in comun.

Cost TOTAL benzina LA si Miami: aprox 190$

  • E bine de stiut ca in California si Nevada benzina a fost mai scumpa, intre 5.5$-6$ galonul. In Miami si Orlando insa pretul era mult mai bun, intre 2.5$ si 3$ galonul).
  • La benzinarii platesti mereu INAINTE de a alimenta masina, nu dupa, asa cum se intampla in Romania. Astfel, daca platesti cash trebuie sa stii exact suma de care vrei sa pui benzina dinainte. Daca platesti cu cardul ti se va bloca suma de 175$ in momentul platii si la cateva minute dupa alimentare ti se va debloca fie integral (urmand sa ti se debiteze strict valoarea de care ai alimentat in mod real), fie partial (oprindu-se automat valoarea de care ai alimentat).

Permisul de conducere romanesc folosit in SUA

Asa cum scrie si pe MAE, poti folosi permisul romanesc de conducere in SUA fara probleme. Nu a fost nevoie de permis international, desi pe MAE se recomanda acesta in mod special pentru a putea inchiria masina de la companiile de rent a car.

Permisul international este scump (in jur de 1200 lei) si din pacate este vaalbil doar un an. In aceste conditii nu are sens sa il faci pentru SUA, mai ales daca nu este cerut de catre autoritati in mod legal.

In rest legat de capitolul condus, profit de ocazie sa mentionez ca in SUA se depaseste si pe stanga si pe dreapta in mod legal. Iar o alta particularitate este ca in foarte multe intersectii nesemaforizate toata lumea are indicatorul cu semnul STOP. Regula “nescrisa” este ca trece primul cel care a ajuns in intersectie, dar este o chestie agreata mai mult tacit intre participantii la trafic:)

Cazare SUA

Asta e un subiect care depinde clar de preferinta fiecaruia (in functie de ce conteaza mai mult pentru tine – locatie, siguranta, facilitati, confort, recenzii, anulare gratuita etc). O sa detaliez subiectul cazarilor in articolele dedicate fiecarui oras vizitat (Las Vegas, LA, New York si Miami) insa ca idee generala trebuie sa te astepti ca pretul cazarilor din SUA sa fie unul mare daca pui pe primul plan locatia si iti doresti ca zona sa fie cat de cat sigura. Iar prin asta ma refer comparand cu Europa, unde pentru aceiasi bani primesti conditii mult mai bune aproape peste tot.

Am apelat la Booking si la Airbnb, cu mentiunea ca mai nou in NY exista o obligatie ca Airbnb sa fie disponibil doar pentru perioade de inchiriere mai lungi (minim 30 zile). Deci pentru vacante in SUA mai scurte de o luna s-ar parea ca hotelurile vor ramane la putere, ceea ce le va da monopol si preturi si mai mari decat aveau pana acum, in mod complet nejustificat.

Ca idee, am avut cazari cu preturi intre 100$ /  noapte (in Orlando Florida) si 325$ / noapte (in NY Manhattan). Dar repet, noi am avut anumite criterii in minte (cele mai importante siguranta si locatia), asa ca e foarte posibil ca pentru tine sa fie relevante alte aspecte si pretul cazarilor sa fie cu totul diferit.

LA – 1 noapte la #2 New Private Enter bathroom kitchen unit suite – Alhambra: 130$ – rezervare pe Airbnb

LA – 2 nopti la Beach Oasis Private Entrance: 347$ – rezervare pe Booking

Las Vegas – 2 nopti la Sahara Las Vegas pe Strip: 535$  – rezervare pe Booking

NY – 4 nopti la The Hotel at Fifth Avenue: 1300$ – rezervare pe Booking facuta cu o zi inainte (aveam un Airbnb in Queens pe care l-am anulat in ultimul moment)

Orlando Florida: 1 noapte la La Quinta by Wyndham Orlando Universal area: 100$ – rezervare pe Booking

Cost TOTAL cazare pentru vacanta in SUA 10 nopti: 2412$

PS 1: Pentru restul noptilor am avut cazare la prieteni (iar o noapte am petrecut-o in avion pe drumul dintre LA si NY). Se putea mult mai ieftin in NY, unde pretul scade considerabil daca alegi Queens sau Brooklyn in detrimentul Manhattan. Locatia dicteaza pretul, caci conditiile as zice ca sunt comparabile din tot ce am studiat pe Booking si Airbnb.

PS 2: In general hotelurile iti opresc fie pe card fie cash o suma la checkin, asa-zisa garantie pentru eventualitatea in care le pruduci pagube. In NY ne-au oprit 50$ pe card iar in Orlando 100$ (musai cash). Teoretic suma iti este returnata in momentul check out-ului, insa iti recomand sa insisti daca vezi ca nu ti-o deblocheaza automat. Cei de la NY s-au facut ca ploua si pana nu i-am sunat nu mi-au deblocat banii de pe card.

Se putea si mai ieftin? Clar da, cu “sacrificiile” de rigoare – locatie si siguranta. Depinde strict de optiunea personala.

Vrei net (date mobile) si optiuni de voce in SUA?

Wifi gasesti aproape peste tot free in America, la cazari dar si la magazine, restaurante etc. Iar daca vrei date mobile, ai in principiu doua variante:

  • iti iei un SIM local din SUA cu date mobile (fie un anumit numar de GB, fie nelimitat) – costul este in jur de 70-80$ / sim / luna.
  • iti iei ESIM pt SUA daca ai telefonul compatibil (tot asa, in functie de nevoia ta – fie un nr de GB fie nelimitat). Pentru noi asta a fost varianta castigatoare, intrucat era cel mai simplu sa ne pastram SIM-UL romanesc in telefon pentru contact si sa avem un alt SIM virtual care sa ne furnizeze doar date mobile, fara sa folosim roamingul pt net deloc. Am ales ESIM de la Nomad, pentru care am platit 32$ si am primit 20 GB valabili o luna. In functie de cat intentionezi sa folosesti netul poti lua mai multi sau mai putini GB, evident. In caz ca nu ai mai folosit ESIM pana acum, sa stii ca e extrem de simplu si rapid. Faci cont pe site (in app mai bine), alegi tara si planul tarifar preferat, platesti si urmezi pasii de instalare (manual sau prin scanare QR code). ESIM-ul se activeaza in momentul in care ajungi in tara pentru care l-ai achizitionat, asa ca ai grija sa modifici setarile din telefon pentru date mobile odata ce iti incepi calatoria.

Daca te intereseaza si optiuni de voce pentru a suna in Romania sau in alte tari pe mobil sau pe fix iti recomand Rebtel. Am platit 4$ pentru un abonament care mi-a permis sa sun in tara nelimitat timp de o luna (din setarile aplicatiei Rebtel alegi prin ce mod sa iti permita apelarea – prin WIFI, prin date mobile sau prin operatori de voce cu costurile aferente roaming-ului). De asemenea, poti lua credit in app pentru apeluri internationale la un pret derizoriu. Am vorbit minute in sir pe numere din SUA la pret de 0.003$ / minut.

Cost TOTAL esim Nomad 2 persoane: 64$

Cost TOTAL Rebdel voce: 5$

Asigurare medicala pentru vacanta in SUA

Nu stiu daca in mod normal calatoresti cu asigurare (cel putin de sanatate), insa probabil ai auzit si tu ca in America asistenta medicala costa te de indoaie. Prin urmare n-am stat pe ganduri si ne-am facut amandoi asigurare la HeyMondo, criteriul fiind simplu: in cazul unui incident nu platesti nimic la fata locului.

Politica lor este sa ii contactezi in cazul in care se petrece evenimentul asigurat si sa te duci exact la unitatea medicala catre care te indruma ei, fara sa achiti nimic. Din fericire nu am avut inciente astfel incat sa povestesc din experienta proprie ceva despre modul lor de interventie, dar am fost linistita sa stiu ca in caz de nasoale sunt acoperita de asigurarea lor.

Cost TOTAL asigurare de sanatate (pachetul mediu) 2 persoane 16 zile in SUA: 142$ 

Preturile in SUA – ponturi

  • Preturile in SUA sunt afisate fara taxe si fara bacsis. Ai grija sa nu te pacalesti si sa subestimezi din obisnuinta valoarea lucrurilor pe care le cumperi. In general taxele sunt in jur de 8-10% (difera in functie de stat), iar bacsisul sugerat este intre 18%-25%. Deci la pretul pe care il vezi in magazine adauga din start in medie 30%
  • Pe nota de la restaurante/baruri etc uneori bacsisul este deja inclus pe bon, iar alte dati vei observa ca este trecut ca sugestie la finalul bonului. Verifica mereu astfel incat sa nu te trezesti ca platesti de 2 ori bacsisul din neatentie.
  • In general poti plati peste tot cu cardul (si cu telefonul), dar e bine sa ai la tine ceva cash pentru exceptii si cazuri speciale. Am intalnit cateva situatii in care nu se accepta plata cu cardul fix unde ne ne asteptam (de exemplu in LA la un Luggage Storage langa aeroport) dar nu a fost singura surpriza.
  • Parcarile sunt in general peste tot cu plata. Citeste super atent semnele si instructiunile de pe strazi si din parcarile amenajate (au tot felul de tarife si exceptii in functie de zilele saptamanii, de intervale orare, de amplasare etc) pentru ca nu e aceeasi regula sau acelasi pret peste tot. In general costurile sunt acceptabile (1-3$ pe ora) dar am intalnit si parcari scumpe (mall ul din LA de pe Hollywood Boulevard, Malibu Pier, South Beach Miami).

Te invit sa citesti si articolele in care povestesc pe larg despre fiecare loc vizitat. Las Vegas – Nunta Pe Bune Si Vacanta In Sin CityLos Angeles – vacanta in California sub mirajul Hollywood , New York – 20 atractii in 5 zile si Miami, Universal Studios Orlando si NASA. Iar daca vrei sa stii cat costa o vacanta in America vezi si postarea dedicata.

las vegas vacanta the venetian the strip
las vegas vacanta strip hotel new york
las vegas vacanta diner peggy sue
nunta in las vegas recunoscuta in romania graceland chapel

Share with your friends !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back To Top