Romania

Excursii in Delta Dunarii

vegetatie-delta-dunarii

Excursiile din Delta Dunarii sunt de neratat daca te-ai decis sa bati atata drum pana aici. Practic pentru asta ajungi sa vizitezi Delta, sa o explorezi, sa ii intelegi frumusetea si specificul si te asigur ca merita macar o data in viata.

Am povestit aici despre Mila 23 si pachetul turistic de care am beneficiat in iulie 2020 asa ca nu reiau aceste detalii acum. Articolul asta va fi doar despre excursiile facute in cele 3 zile petrecute aici, incluse in costul all inclusive al pensiunii pentru care am optat – Casa Eric.

1. Apus de soare pe canalele Dunarii

Apusul de soare in Delta e ceva unic, m-a lasat paf si mi-am dorit sa dureze la infinit! Am facut excursia asta in prima seara a sejurului, dupa o cina timpurie ca sa avem suficient de timp de plimbare seara. La ora 19 ne-am imbarcat toti turistii pensiunii pe barca asigurata de proprietar si pentru 2 ore am explorat fauna si flora deltei intr-o armonie de necrezut. Nu sunt eu vreo romantica incurabila si nici cu natura nu am o chimie deosebita astfel incat sa stiu s-o apreciez la justa valoare, dar oricat erai de neutru nu puteai sa nu te simti miscat de frumusetea peisajului. Am strabatut canalele si lacurile, ne-am bagat cu barca prin portiuni de apa super stramte, am vazut pasari specifice, nuferi, stuf, vegetatie cat cuprinde pe ambele maluri. Iar mai presus de toate pentru mine a fost imaginea soarelui care se micsora si se inrosea mai tare cu fiecare minut care trecea. Da, stiu, apusul e frumos oriunde, la mare, la munte, in parcuri, in Romania si in orice alta tara. Dar trebuie sa vezi ce feeling fain iti sta sa il vezi aici, reflectandu-se fix ca intr-o oglinda pe cananele Dunarii. Impresionant!

delta-dunarii-apus-soare-1
stuf-delta
apus-barca-mila-23
apus-de-soare-mila-23

Excursia a durat 2 ore si a fost pentru mine cea mai frumoasa din cele 4 despre care o sa povestesc. Apropo, sa nu-ti griji din pricina tantarilor, cat e lumina afara si stai pe barca nu o sa simti niciunul (chiar si fara Autan), desi esti pe apa, super aproape de vegetatie. Daca se face noapte insa si esti sub cerul liber atunci run as fast as you can cu tot cu o baie prealabila in Autane sau alte spray uri similare. E teritoriul lor si n-ai scapare.

2. Excursie la manastirea Stipoc

Excursia la manastirea Stipoc a avut loc in cea de-a doua zi a sejurului nostru si a durat cam o jumatate de zi (intre 9-13:30). Am plecat din nou in grup cu barca pusa la dispozitie de proprietar si am savurat o plimbare tare faina pe drumul pana acolo. Din nou am admirat canalele Dunarii, lacurile, peisajul, pelicanii, nuferii, vegetatia super abundenta, pasarile si cateva broaste testoase care stateau tolanite pe copacii de la mal. Mi-a placut mult ca barca mergea cand foarte tare pe portiunile intinse, cand super incet pe portiunile unde era mai ingust sau unde ne atentiona barcagiul ca aveam ceva interesant de vazut. Cumva echilibrul plimbarii e calculat la fix in programul tuturor excursiilor.

delta-dunarii-6
dunarea-delta
delta-dunarii-pelicani
broasca-testoasa-delta-dunarii

Manastirea in sine este foarte frumoasa si primitoare, aranjata cu mult bun gust si foarte bine intretinuta. Mai este cunoscuta si sub numele de schitul Sf Atanasie si pot spune ca mi-a dat o stare foarte buna sa ma aflu acolo. Am dat o tura prin curtea schitului unde gradina e frumos decorata cu gazon si flori dar am vizitat-o si inauntru si a ramas ca o piesa de istorie tare veche in memoria mea. La fel ca copacul din fata bisericii, despre care am auzit ca ar fi unul secular:)

Excursia asta parca te deconecteaza total de ritmul normal al vietii si iti da ocazia sa vezi altceva si te simti diferit. Or maybe it’s just me😁

manasirea-stipoc-9
gradina-manastirea-stipoc
gradina-manastirea-stipoc-2

3. Padurea Letea

Padurea Letea e desprinsa in auzul si in vazul meu din cartile de geografie. Stiam ca e in Dobrogea si ca e mai speciala dar aici era punctul final al cunostintelor mele scolare ce mai razbateau la varsta asta😂 Ei bine, a treia zi a sejurului a fost dedicata acestui obiectiv si spun de la inceput ca mi-a placut cel mai putin din tot ce am vizitat in Delta (evident, parere personala, fara generalizari). Si hai sa explic de unde pana unde parerea asta.

Am plecat de la pensiune dimineata pe la 9 si am mers cu barca aproximativ 1 ora jumate pana la locul de plecare spre padure. Aici s-au adunat turistii de la mai multe pensiuni si am format un grup mai mare, cat sa ocupam un camion complet de safari🤦‍♀️ Evident, cum peste tot e si o oaie neagra, un grup de turisti a intarziat si am stat 25 minute dupa ei in camp facand (eu doar, alti turisti erau zen) ca trenu’. Era si un bar acolo de voiai sa-ti iei o apa sau o aluna dar eu eram deja cu capsa pusa pe intarziati asa ca nu vedeam decat campul de langa si soarele dogoritor, nimic care sa ma readuca in zona de confort.

In al doilea rand, tin sa mentionez ca am fost in excursia asta pe timp de pandemie, cand pe buzele tuturor era numa’ distantarea sociala, masca si dezinfectantul. Mai putin pe buzele celor care au organizat excursia la padurea Letea se pare, caci ne-am urcat in camionul de safari unii peste altii ca sardinele de-mi parea rau de fiecare kil pus in plus care ma facea sa nu incap pe bancheta😂 E drept ca nu avea geamuri si te puteai considera in aer liber, dar crede-ma ca erai lipit de cel de langa tine si senzatia de confort era ceva strain prin grup.

Apropo, nu cred ca cei de la Casa Eric au organizat safari-ul asta direct, ci prin subcontractori, caci eram grupuri mixte de la mai multe pensiuni. Adica nu vreau sa arunc cu rosii in ei fara nicio vina, am zis ca idee cum a fost, acum “vina” God knows a cui e.

safari-padurea-letea
semn-padurea-letea

Una peste alta, ne-am pus in miscare cu camionul pana la prima oprire, adica sa vedem caii salbatici. Sincer iti zic ca nu mi s-a parut impresionant, nici locul nici caii in sine (totusi sunt o necunoscatoare si o neavizata pe acest subiect, recunosc). Am gasit aici o pajiste arida uriasa mai mult decat o padure in intelesul ei clasic (asta e oricum padure subtropicala deci nici n-avea cum sa fie altfel), am facut cateva poze si am ascultat povestea unui localnic care ne-a fost ghid. Locul in sine si caii mi-au dat cumva o stare de tristete, de singuratate. Poate si povestea omului sau doar modul in care o spunea, dar asta a fost feelingul:(

letea-cai-salbatici
letea-cai
letea-1
letea-pajiste
letea-caii-salbatici (1)

Dupa 15-20 minute petrecute in zona asta am plecat spre urmatoarea oprire, respectiv dunele de nisip. Am facut ceva pana aici cu minunatul camion (poate spre jumatate de ora) care ne-a zgaltait de numa’ numa’ prin praf si vegetatie uscata. Bine, zic asta ca sa iti setezi asteptarile corect, caci e perfect firesc pentru un safari de acest tip.

Dunele de nisip sunt ca un fel de deal acoperit de…desigur, nisip. Peisaj total atipic pentru o padure, era contrastant din cale afara felul in care se insiruiau stejarii milenari, vegetatia din jur, nisipul alb de pe poteci si spatiile extrem de intinse si uscate ale intregii zone Letea. Totusi, locul are farmecul lui si merita vazut macar o data, cat sa iti faci o idee. Partea cu dunele mi-a placut mai mult decat cea de la prima oprire, este intr-adevar ceva unic in Romania care nu prea se compara cu alte locuri pe care le-am vizitat.

Letea-dune
padurea-letea-3
padurea-letea-2

4. Sulina

De la Letea la Sulina faci cam o ora cu barca, iar noi am optat la unison in grup sa vedem si gura de varsare a Dunarii in Marea Neagra inainte sa ajungem in oras efectiv. Miscarea asta ne-a costat 50 lei/persoana extra, intrucat nu era inclusa in pretul platit initial pe pachetul turistic de la pensiune.

Trebuie sa zic ca mi-a placut foarte mult vizita asta la gura de varsare si am admirat din plin peisajul. Iubesc marea, nu e un secret pentru niciun prieten Beaching Travel si sa vezi bucurie pe mine ca Dunarea marginita de maluri s-a transformat intr-o imensitate splendida de apa limitatata doar de linia orizontului😍

Locul e marcat de o epava ce sta falnica in mijlocul apei pe care am inconjurat-o si noi cu barca. Dupa cateva minute petrecute aici ne-am oprit in Sulina si fiecare a avut program liber 3 ore. Noi? Am ales sa le petrecem la plaja, evident!

epava-gura-de-varsare-dunare
gura-de-varsare-dunare-marea-neagra

Din locul in care ne-a lasat barca pana la plaja Sulina am facut 10 minute cu taxi-ul si am platit 10 lei. Cam asta e miscarea standard acolo pentru transport din ce am observat, era full de taxi-uri in zona plajei.

Ca prima impresie trebuie sa spun ca plaja Sulina este imensa. E o plaja frumoasa si lata, cu nisip fin si tare dragut amenajata. Poti inchiria sezlong cu umbrela daca vrei sau la fel de bine poti sta pe prosop, loc exista berechet. Apa marii e inchisa la culoare din cauza Dunarii si mai murdara (in sensul in care ajung la mal crengi de copac sau alte lucruri de genul). Cu toate astea intrarea in apa e lina, pe jos este nisip si mergi mult de tot in larg pana sa se adanceasca.

Despre plaja Sulina o sa scriu un articol separat insa, caci plajele au mereu un loc rezervat pe Beachin’😁

sulina-10
plaja-sulina-6
plaja-sulina-3
plaja-sulina-1
plaja-sulina-2
plaja-sulina-5
plaja-sulina-4

Cam asta a fost programul nostru de excursii din Delta si noi am fost tare incantati😍 Astept parerile tale in comentarii si pe Facebook sau Insta. Delta e un univers in sine si sunt sigura ca fiecare are impresia proprie despre locurile care merita vazute. Astept sa aflu si eu mai multe de la tine, caci mai vreau cel putin un episod de Delta in curand si ma ajuta orice idee🙏

Enjoy beachin’

vegetatie-in-delta-dunarii
lac-delta-dunarii
delta-dunarii-stuf-1
delta-dunarii-pe-barca
delta-dunarii-canale
delta-dunarii-natura
dunarea-mila-23

Share with your friends !